MIN ÄLDSTA BRORS BORTGÅNG
Det är med stor sorg och smärta jag meddelar om min äldsta bror, Odinakachi Ethelbert Iheanaetus bortgång den 1: a april 2024.
Han föddes 1954. När jag var i Nigeria i januari var han helt och hållet frisk och vi träffades i vår hemby. Några dagar efter han hade rest tillbaka till Jos i delstaten Plateau där han bodde med sina barn på slutet av januari, blev han sjuk. Hans fru gick bort hastigt av hjärtinfarkt två år sedan.
Vi ber om er förböner för honom om Guds eviga frid och barmhärtighet. Be också att påskens budskap ger alla i familjen i denna svår och smärtans tid, tröst och styrka i sorgen. Må Kristus ta emot honom, han som kallat honom, och må änglarna föra Odinakachi Ethelbert Iheanaetu till Abrahams sköte. Giv honom, Herre, den eviga vilan, och låt det eviga ljuset lysa för honom.

DEN GUDOMLIGA BARMHÄRTIGETENSSÖNDAG
Idag friar vi med hela Kyrkan Den Gudomliga Barmhärtigetenssöndag, Sedan Långfredagen började vi novena till Den Gudomliga Barmhärtigheten. Novenan avslutas idag. Tack till alla som deltagit i den.

FÖRSAMLINGSPATRICINIUM- SKYDDSHELGON
Söndag den 21 april kl. 11.00 firar S:t Konrad av Parzham, vår församlings skyddshelgon. Det är fest för stora och små strax efter mässan i församlingssal.

Gudstjänstordning för den kommande Påsktiden:

9 april

LÄSNINGARNA: DEN GUDOMLIGA BARMHÄRTIGHETENSSÖNDAG
Apg. 4:32-35, Ps 118, 1 Joh 5:1–6, Joh 20:19-31

PÅVENS BÖNEINTENTIONER FÖR APRIL
För spridandet av fred och icke-våld, genom att stater och folk minskar användningen av vapen.

FÖRSTÅ DIN TRO- BIBEL I ETT NYTT PERSPEKTIV
Många har frågat om vi kommer att fortsätta med Förstå Din Tro efter påsken. I denna bibelstudier lär oss verktygen för att kunna läsa och förstå bibel i ett nytt perspektiv, i ett nytt ljus. Bibels ursprungliga språk är hebreiska, arameiska, och grekiska. Vi läser översättningar eller tolkningar som inte alltid fångar mening, kontext och historia i det ursprungliga språket. Vi går bortom ordet till att lära oss om kontext, historia och bakgrund som hjälper oss att läsa och förstå bibel i ett nytt ljus, i HD. Vi kommer med information om när vi fortsätter med detta.

HUR FÖRDJUPAR MAN SIN TRO?
Svar: Läs den heliga skrift och andra andliga böcker särskilt om helgonen regelbundet.

HUR FÅR JAG KÄNNA KRISTENDOM BÄTTRE?
Svar: Läs gärna kyrkofäderna.

TILLBEDJAN TILL JESUS HJÄRTA
Eukaristisk tillbedjan äger rum varje fridag och adoration till Jesu hjärta hålls i församlingen varje första fredag i månanden.

MITT BARN SKA DÖPAS
Om du önskar döpa ditt barn, var god kontakta kyrkoherden på 073 658 37 66 för ett dopsamtal.

Chikezie Onuoha,
Kyrkoherdeo