FÖRSAMLINGSPATRICINIUM- SKYDDSHELGON
Idag söndag den 21 april kl. 11.00 firar S:t Konrad av Parzham, vår församlings skyddshelgon. Det blir en fest för stora och små strax efter mässan i församlingssal. Vore vi tacksamma om ni kan bidra med mat och dryck för dagen. Värmt välkomna!

TROSUNDERVISNINGEN
Trosundervisningen för våra barn äger rum idag söndag den 21 april kl. 10.00.

KATEKETNYTT
KateketNytt tar upp aktuella frågor och informationer om nytt material, kurser och annat som är på gång. Här får också kateketerna själva komma till tals kring olika frågor. Kateketnytt utkommer med tre nummer per år och skickas gratis till alla kateketer i stiftet. Är du kateket utan att få tidskriften? Var god och "Beställ Kateketnytt", så får du genast tidskriften tillskickat. Även icke-kateketer kan anmäla sitt intresse av att ha tidskriften genom att betala in en summa som täcker kostnaderna (25 kr nummer eller 75 kr/år) så kommer Kateketnytt i brevlådan. Alla kateketer har rätt att få Kateketnytt — kateketernas egen informationstidskrift. För mer information, besök https://www.kpn.se/kateketnytt.

FÖRSAMLINGS ÅRSMÖTE
Årsmötet äger rum söndagen den 28:e april i församlingssal strax efter mässan förutsatt att vi har vårt bokslut klart. Handlingarna till årsmötet kommer att finnas tillgängliga på vår WhatsApp
plattform och på plats den 28:e april. Varmt välkomna!

23 april
26 april
27 april
Femte Påsksöndag
28 april

LÄSNINGARNA: FJÄRDE PÅSKSÖNDAGEN
Apg 4:8-12, Ps 118, 1 Joh 3:1-2, Joh 10:11-18

PÅVENS BÖNEINTENTIONER FÖR APRIL
För spridandet av fred och icke-våld, genom att stater och folk minskar användningen av vapen.

MIN ÄLDSTA BRORS BORTGÅNG
Det är med stor sorg och smärta jag meddelar om min äldsta bror, Odinakachi Ethelbert Iheanaetus bortgång den 1: a april 2024.
Han föddes 1954. När jag var i Nigeria i januari var han helt och hållet frisk och vi träffades i vår hemby. Några dagar efter han hade rest tillbaka till Jos i delstaten Plateau där han bodde med sina barn på slutet av januari, blev han sjuk. Hans fru gick bort hastigt av hjärtinfarkt två år sedan. Vi ber om er förböner för honom om Guds eviga frid och barmhärtighet. Be också att påskens budskap ger alla i familjen i denna svår och smärtans tid, tröst och styrka i sorgen. Må Kristus ta emot honom, han som kallat honom, och må änglarna föra Odinakachi Ethelbert Iheanaetu till Abrahams sköte. Giv honom, Herre, den eviga vilan, och låt det eviga ljuset lysa för honom.

HUR FÖRDJUPAR MAN SIN TRO?
Svar: Läs den heliga skrift och andra andliga böcker särskilt om helgonen regelbundet.

TILLBEDJAN TILL JESUS HJÄRTA
Eukaristisk tillbedjan äger rum varje fridag och adoration till Jesu hjärta hålls i församlingen varje första fredag i månanden.

MITT BARN SKA DÖPAS
Om du önskar döpa ditt barn, var god kontakta kyrkoherden på 073 658 37 66 för ett dopsamtal.

FÖRSAMLINGSPATRICINIUM- SKYDDSHELGON
Söndag den 21 april kl. 11.00 firar S:t Konrad av Parzham, vår församlings skyddshelgon. Det blir en fest för stora och små strax efter mässan i församlingssal. Vore vi tacksamma om ni kan bidra med mat och dryck för dagen. Värmt välkomna!

FÖRSAMLINGS ÅRSMÖTE
plattform och på plats den 28:e april. Varmt välkomna!

16 april
19 april
20 april
Fjärde Påsksöndag
21 april

LÄSNINGARNA: TREDJE PÅSKSÖNDAGEN
Apg 3,13-15,17-19, Ps 4, 1 Joh 2:1-5a, Luk 24:35-48

MIN ÄLDSTA BRORS BORTGÅNG
Vi ber om er förböner för honom om Guds eviga frid och barmhärtighet. Be också att påskens budskap ger alla i familjen i denna svår och smärtans tid, tröst och styrka i sorgen. Må Kristus ta emot honom, han som kallat honom, och må änglarna föra Odinakachi Ethelbert Iheanaetu till Abrahams sköte. Giv honom, Herre, den eviga vilan, och låt det eviga ljuset lysa för honom.

DEN GUDOMLIGA BARMHÄRTIGETENSSÖNDAG
Idag friar vi med hela Kyrkan Den Gudomliga Barmhärtigetenssöndag, Sedan Långfredagen började vi novena till Den Gudomliga Barmhärtigheten. Novenan avslutas idag. Tack till alla som deltagit i den.

FÖRSAMLINGSPATRICINIUM- SKYDDSHELGON
Söndag den 21 april kl. 11.00 firar S:t Konrad av Parzham, vår församlings skyddshelgon. Det är fest för stora och små strax efter mässan i församlingssal.

9 april
12 april
13 april
Tredje Påsksöndag
14 april

LÄSNINGARNA: DEN GUDOMLIGA BARMHÄRTIGHETENSSÖNDAG
Apg. 4:32-35, Ps 118, 1 Joh 5:1–6, Joh 20:19-31

FÖRSTÅ DIN TRO- BIBEL I ETT NYTT PERSPEKTIV
Många har frågat om vi kommer att fortsätta med Förstå Din Tro efter påsken. I denna bibelstudier lär oss verktygen för att kunna läsa och förstå bibel i ett nytt perspektiv, i ett nytt ljus. Bibels ursprungliga språk är hebreiska, arameiska, och grekiska. Vi läser översättningar eller tolkningar som inte alltid fångar mening, kontext och historia i det ursprungliga språket. Vi går bortom ordet till att lära oss om kontext, historia och bakgrund som hjälper oss att läsa och förstå bibel i ett nytt ljus, i HD. Vi kommer med information om när vi fortsätter med detta.

PÅSKOKTAVEN
Den kommande veckan är påskoktaven. På måndag, Annandag Påsk, firas mässa.

HJÄRTLIGT TACK
Till sist vill jag tacka er alla som har kommit till påskens gudstjänster och bett tillsammans med oss under Stilla veckan under dessa, de viktigaste av alla dagar. Tack, också för all hjälp med liturgisk tjänst, musik och allt annat under denna tid. Må glädje i Kristi uppståndelse vara vår styrka!

Gudstjänstordning i fastetiden:

LÄSNINGARNA: PÅSKDAGEN
Apg 10:34a,37-43, Ps 118, Kol 3:1-4, Joh 20:1-9

PÅVENS BÖNEINTENTIONER FÖR MARS
Att de som runtom i världen riskerar livet för Evangeliet, med sitt mod och entusiasm berikar kyrkan.

MATVÄLSIGNELSE
Matvälsignelsen sker efter påskvakan

HJÄRTLIG TACK!

Med detta blad vill vi önska er en välsignad och rikaste glad påsk!

PALM SUNDAY

stillaveckan2024